Szmolenszki mészárlás
Szóval az van, hogy lezuhant ez a gép, fedélzetén senki sem maradt életben. És akkor itt most kicsit elkanyarodok szubjektívbe is, meg hőbörgősbe is.
A hőbörgés a magyar minőségi újságírás színvonala miatt tört ki nálam. Két cikk verte ki a biztosítékot, íme:
1
2
Az elsővel kezdeném. Oké, hogy az MTI nél teljesen dilettánsok ülnek, a nyilatkozó tűzoltó sem érthet alapszinten az aerodinamikához. De könyörgöm, elfogyott alóla a levegő? Végsősoron lehet így is mondani. A Titanic meg azért süllyedt el, mert elfogyott felőle a levegő. Ilyen egyszerű ez a fizika kéremszépen.
Áttérek a másik "hírre", mert az mégjobban felbaszta az agyamat, pláne, hogy a Szmolenszk kifejezésre első tíz között adja a google.
"Nem tudni, hogy a lengyel média találta-e ki, vagy tényleg így volt, de most a pilóta felelőssége mellett a szmolenszki irányítótorony „dacosságát” is erőteljesen feszegetik. Nevezetesen, a rossz időjárásról szóló tájékoztatást állítólag nem angolul, hanem - a pilóta által kevésbé ismert - orosz nyelven adták…, így fogalma sem volt arról, hogy nem lenne szabad erőltetnie a szmolenszki leszállópályán való landolást. "
Fogalma sem volt róla, hogy milyen az időjárás? Baazmeg. Honnan a lila búbánatos anyámkínjából ne lett volna fogalma az időjárásról. 4 szer kísérelte meg a leszállást, mind a négyszer nagy valószínűség szerint kinézett az ablakon, és a tejföl miatt nem látta a repteret. Ne lett volna fogalma az időjárásról? Egy pilóta a második kísérletnél tovább áll a kijelölt tartalék leszállóhelyre, ezt általában a légiirányítás közli is a pilótával, itt sem történt másként a dolgoknak ezen része.
Felvetődött a gyanú, (bennem már a kezdetektől fogva, többekben csak sokkal később) hogy épeszű ember nem fut neki egy kulcsrazárt ajtónak négyszer egymás után. Hacsak nem kényszerítik, vagy zsarolják. Szerintem az volt, hogy a vezérkar közül valaki a kapitány lefokozását helyezte kilátásba, ha nem Szmolenszkben szállnak le. Azt valószínűleg soha nem tudjuk meg, hogy ki volt ez az egyed, de gyanítom, hogy politikus származású.
Az van, hogy a kapitány szava dönt a gép fedélzetén, nem pedig egy négy évre megválasztott senkiházi nyikhaj politikusé. Még akkor sem, ha ez a köztársasági elnök, vagy a miniszterelnök. Egy pilóta, hosszú képzési folyamat végén, több ezer repült óra után kap kinevezést egy típusra. Rengeteg vészhelyzeti szimuláció van a háta mögött, és képes eldönteni, hogy egy adott időjárási szituációban le lehet-e tenni a gépet biztonsággal, vagy sem. De egyetlen politikus sem képes erre.
Így repülős szlengben
Így repülős szlengben oké... de egy hivatalos közlésben kissé röhejes. Egyébként bedugózott, és mire kivette nem tudott volna beérni a reptérig. Nagy mázlija volt, mert egy karcolás nélkül megúszta.
Felmerül egy másik kérdés is, hogy hogyan tudott dugóhúzóba kerülni egy olyan géppel, amit úgy kell belekényszeríteni, és bent tartani, különben magától kijön a dugóhúzóból.
De vicces volt hallgatni a rádióban, ahogy óránként változott a pilóta neme, életkora, és a sérülésének súlyossága. Vicc az egész magyar újságírás, na...
rakurtak. minek sietni
rakurtak. minek sietni annyira. ezt a levego elfogyast meg en is jol megrohogtem. :)